Moje vzdelanie a prax:

2008-2013- štúdium psychológie na UKF v Nitre.
2014- výcvik v Inštitúte vzdelávania Evy Kiedroňovej, vďaka ktorému som sa stala Inštruktorkou pohybových aktivít pre deti s rodičmi so zameraním na psychomotorický vývin dieťaťa od 0 do 6 rokov a sledovanie a stimuláciu PMV.
v roku 2014 som založila BabyFitcentrum, kde som vytvárala pre deti a ich rodičov kurzy zamerané na zdravý psychomotorický vývin.
Prácu v BabyFitcentre som prerušila dvomi materskými, kedy som dovolenkovala doma so svojimi deťmi a popri tom som sa začala zaoberať témou efektívnej práce s emóciami.
Posledný rok svojej rodičovskej dovolenky som pracovala v BabyFitcentre a po jej skončení som v školskom roku 2023/2024 vyskúšala cestu klasickej psychológie ako školská psychologička.
V roku 2025 začínam vytvárať kurzy zamerané na zdravý vývinový pohyb a efektívnu prácu s emóciami. Popri tom sa neustále vzdelávam v témach zdravého pohybu a efektívnej práce s emóciami formou rôznych seminárov, prednášok, sebaskúsenostných workshopov, online kurzov a cvičení.

Kto som a čo ponúkam?

Volám sa Kristína Svoradová, som magisterkou psychológie a inštruktorkou psychomotorických kurzov pre deti vo veku od 3 mesiacov do 3 rokov.

Vo svojej práci sa venujem vzdelávaniu a osvete v oblasti zdravého emočného prežívania a zdravého pohybu. Pracujem so psychicky zdravou populáciou.

Pre ženy, ktoré majú doma malé deti vytváram kurzy, kde ich učím efektívne pracovať s detskými aj svojimi vlastnými emóciami a tiež vytváram kurzy pre mamičky s bábätkami, kde sa učíme základy zdravého vývinového pohybu a zdravého emočného prežívania, ktoré je základom psychického aj fyzického zdravia.

Zároveň ponúkam individuálne konzultácie v oblasti efektívnej práce s emóciami- či už v oblasti výchovy a vzťahu k vlastným deťom alebo v oblasti psychosomatiky- ak má človek nejaký fyzický problém, často sa k nemu viažu emócie, ktoré je potrebné spracovať- s tým Vám pomôžem. Je to jeden dielik skladačky smerom k vyliečeniu. Ak máte fyzický problém, vyriešiť jeho emočné pozadie je dôležité pre jeho vyliečenie, no nie je to to jediné, čo je potrebné spraviť. Okrem toho je často potrebná spolupráca lekára, fyzioterapeuta, psychoterapeuta alebo klinického psychológa, či psychiatra.

Takže táto psychosomatická konzultácia nenahrádza liečbu klasického lekára, psychiatra ani psychoterapeuta, ale pomáha spracovať emócie, ktoré sprevádzajú toto fyzické ochorenie alebo sú jednou z príčin jeho vzniku.

Na psychosomatických konzultáciách sa učíme pracovať napr. so strachom, hnevom,- ak sú tieto emócie dlhodobo v tele nespracované, môžu prerastať napr. do rôznych úzkostí, panických atakov alebo fyzických ochorení. Ak dokážeme tieto emócie dostať pod kontrolu, strach začneme ovládať a naučíme sa ho nahrádzať pocitom bezpečia, hnev ventilovať bezpečným spôsobom, potom aj vonkajšie prejavy týchto nespracovaných a potlačených emócií v podobe napr. úzkostí, panických atakov alebo fyzických problémov sa môžu zmierniť alebo postupne úplne vymiznúť.

 

 

 

Kto nie som a čo neponúkam?

Nie som psychoterapeutka, klinická ani poradenská psychologička- neponúkam psychoterapiu, diagnostiku a nepracujem so psychickými poruchami.

Moja cesta:

Počas vysokej školy som uvažovala o tom, akou cestou sa budem uberať ako psychologička. Bola som na praxi na psychiatrickom oddelení v nemocnici, v ambulanciách klinických psychológov,  aj v CPP. A zistila som, že nič z toho ma neláka. Že nechcem robiť s patológiou, so psychickými poruchami. Necítila som sa v tom dobre.

Zároveň som milovala pohyb a deti a nesmierne ma zaujal psychológ Carl Rogers a jeho filozofia, jeho humanistický prístup k človeku, ktorý som veľmi chcela uplatiť vo výchove svojich detí a vzdelávať v tom aj všetky ostatné maminy, ktoré by mali o to záujem. Preto som sa už počas školy rozhodla, že nebudem pracovať s patológiou, so psychickými poruchami.

Rozhodla som sa pracovať s ľuďmi, ktorí sú zdraví- chcela som šíriť osvetu a informácie z oblasti rogersovského prístupu k deťom a spájať to s informáciami z oblasti zdravého vývinového pohybu.

Rozhodla som sa, že si založím vlastné centrum, kde budem pracovať so zdravým pohybom a novým konceptom prístupu k deťom. Prístupom, ktorý bude založený na nepodmienenom pozitívnom prijatí všetkých detských emócií, empatii, kongruencii.

Po skončení školy som absolvovala výcvik, vďaka ktorému som sa stala inštruktorkou psychomotorických kurzov. A založila som si centrum, kde som vytvárala psychomotorické kurzy pre deti vo veku od 3 mesiacov do 3 rokov. Vytvárala som lekcie, kde si deti mohli cvičiť zdravý pohyb a ich maminy som vzdelávala v rovnakej oblasti- ako vyzerá zdravý vývinový pohyb, prečo je dôležitý a ako ho môžu u svojich detí podporiť.

Časom som sa sama stala mamou a pri vlastných deťoch som sa postupne začala učiť a chápať, čo v praxi znamená Rogersove nepodmiené pozitívne prijímanie všetkých detských aj svojich vlastných emócií.

Začala som sa do hĺbky venovať téme emócií, pretože sa mi v mojom vlastnom materstve a celom živote ukazovala ako zásadná pre spokojný život.

Najskôr som pracovala len s vlastnými  emóciami  a emóciami mojich detí, časom k tomu pribudla práca s kamarátkami a nakoniec som svoje skúsenosti z tejto oblasti začala využívať aj vo svojich psychomotorických kurzoch- začala som vzdelávať svoje klientky- maminy, ktoré mali malé deti- v efektívnej práci s emóciami- detskými aj materskými.

Medzitým som si skúsila jeden rok pracovať ako školská psychologička- chcela som vyskúšať, či ma naozaj nechytí za srdce cesta klasickej psychológie. Nechytila. No vďaka tejto skúsenosti som si uvedomila ako veľmi sa bežní zdraví ľudia potrebujú naučiť pracovať so svojimi emóciami.

Preto som sa rozhodla vrátiť k tomu, čo mi dáva zmysel a čo milujem- robiť osvetu a vzdelávať ženy/maminy/ ľudí v témach efektívnej práce s emóciami a zdravého vývinového pohybu- pretože tieto dve témy spolu extrémne úzko súvisia :).

Mám pocit, že v našich končinách sa psychológ štandardne venuje psychickým poruchám a nepracuje so zdravou populáciou. Psychickou pohodou a odolnosťou zdravej populácie sa nezaoberáme. Buď ju neriešime vôbec alebo ju začneme riešiť až keď nám niekto stanoví diagnózu. 

Na jednej strane je absolútne nezaoberanie  sa svojou psychickou pohodou a na druhej strane patológia, ktorá už je riešená odborníkmi. A ja vidím práve medzi týmito dvomi pólmi obrovský priestor. Priestor vzdelávania a osvety v oblasti psychického zdravia.

Pretože som sama na sebe zistila, že hoci netrpím žiadnou psychickou poruchou, moje prežívanie malo ďaleko od spokojnosti, radosti a pohody.

Rozhodla som sa šíriť osvetu a vzdelávanie v oblasti efektívnej práce s emóciami, priniesť psychológiu a efektívnu prácu s emóciami medzi zdravú populáciu.

Aby sme sa nezačali zaoberať svojou psychickou pohodou až v čase, kedy už trpíme nejakou poruchou. Pre spokojný, harmonický a zdravý život je potrebné vedieť pracovať so svojimi emóciami efektívne. Pre psychicky zdravú a odolnú spoločnosť je potrebné vedieť efektívne pracovať so svojimi emóciami. 

A je potrebné, aby takéto vzdelávanie a osveta boli pre ľudí dostupné. Aby prestali mať pocit, že k psychológovi chodia len ľudia, ktorí majú psychické problémy.

A preto som si vybrala túto cestu 🙂